1. Introduzione à i Motori Elettrichi
Un mutore elettricu hè un dispositivu chì cunverta l'energia elettrica in energia meccanica. Utilizeghja una bobina energizata (vale à dì l'avvolgimentu di u stator) per generà un campu magneticu rotativu è agisce nantu à u rotore (cum'è un quadru d'aluminiu chjusu di una gabbia di squirrel) per furmà un torque rotazionale magnetoelettricu.
I mutori elettrichi sò divisi in muturi DC è muturi AC secondu e diverse fonti di putenza utilizati. A maiò parte di i mutori in u sistema di putenza sò mutori AC, chì ponu esse muturi sincroni o muturi asincroni (a velocità di u campu magneticu di u stator di u mutore ùn mantene micca a velocità sincrona cù a velocità di rotazione di u rotore).
Un mutore elettricu hè principalmente custituitu da un stator è un rotore, è a direzzione di a forza chì agisce nantu à u filu energizatu in u campu magneticu hè in relazione cù a direzzione di u currente è a direzzione di a linea di induzione magnetica (direzzione di u campu magneticu). U principiu di funziunamentu di un mutore elettricu hè l'effettu di un campu magneticu nantu à a forza chì agisce nantu à u currente, facendu chì u mutore rote.
2. Divisione di muturi elettrici
① Classificazione per alimentazione elettrica di travagliu
Sicondu e diverse fonti di putenza di travagliu di i mutori elettrici, ponu esse divisi in muturi DC è muturi AC. I mutori AC sò ancu divisi in muturi monofasi è muturi trifasi.
② Classificazione per struttura è principiu di travagliu
I mutori elettrici ponu esse divisi in muturi DC, muturi asincroni è muturi sincroni secondu a so struttura è u principiu di travagliu. I mutori sincroni ponu ancu esse divisi in muturi sincroni di magneti permanenti, muturi sincroni di riluttanza è muturi sincroni di isteresi. I mutori asincroni ponu esse divisi in muturi à induzione è mutori di commutatore AC. I mutori di induzione sò ancu divisi in muturi asincroni trifasi è mutori asincroni di poli ombreggiati. I mutori di commutatore AC sò ancu divisi in mutori eccitati di serie monofase, muturi AC DC duali scopi, è mutori repulsivi.
③ Classificatu per u modu di startup è operazione
I mutori elettrici ponu esse divisi in muturi asincroni monofasi à condensatore, mutori asincroni monofasi operati da condensatori, mutori asincroni monofasi à condensatori, è muturi asincroni monofasi divisi secondu i so modi di partenza è di funziunamentu.
④ Classificazione per scopu
I mutori elettrici ponu esse divisi in mutori di guida è mutori di cuntrollu secondu u so scopu.
I mutori elettrici per a guida sò ancu divisi in arnesi elettrici (cumprese foratura, lucidatura, lucidatura, intagliatura, taglio, e strumenti di espansione), mutori elettrici per l'apparecchi domestici (cumprese lavatrici, ventilatori elettrici, frigoriferi, climatizzatori, registratori, videoregistratori, etc.). Lettori DVD, aspiratori, fotocamere, soffiatori elettrici, rasoi elettrici, etc.), è altri picculi equipaghji meccanichi generali (cumprese vari strumenti di piccula macchina, piccula macchina, equipamentu medicale, strumenti elettronici, etc.).
I mutori di cuntrollu sò ancu divisi in muturi stepper è servomotori.
⑤ Classificazione per struttura di rotore
Sicondu a struttura di u rotore, i mutori elettrici ponu esse divisi in muturi di induzione di cage (antiquamente cunnisciuti cum'è muturi asincroni di gabbia di squirrel) è muturi di induzione di rotore di ferita (antichi cunnisciuti cum'è muturi asincroni di ferita).
⑥ Classificatu da a velocità di u funziunamentu
I mutori elettrici ponu esse divisi in muturi d'alta velocità, mutori di bassa velocità, mutori di velocità constante è mutori di velocità variabile secondu a so vitezza operativa.
⑦ Classificazione per forma protettiva
a. Tipu apertu (cum'è IP11, IP22).
Eccettu per a struttura di supportu necessariu, u mutore ùn hà micca una prutezzione speciale per e parti rotanti è vive.
b. Tipu chjusu (cum'è IP44, IP54).
E parti rotanti è vive in u carcassa di u mutore necessitanu a prutezzione meccanica necessaria per prevene u cuntattu accidentale, ma ùn impedisce micca significativamente a ventilazione. I mutori protettivi sò divisi in i seguenti tippi secondu e so diverse strutture di ventilazione è prutezzione.
ⓐ Tipu di copertina in rete.
L'aperture di ventilazione di u mutore sò cuparti di cuperti perforati per impediscenu chì e parti rotanti è viventi di u mutore entranu in cuntattu cù l'uggetti esterni.
ⓑ Résistant aux gouttes.
A struttura di u ventu di u mutore pò impedisce chì i liquidi o solidi cadenti verticalmente entranu direttamente in l'internu di u mutore.
ⓒ A prova di splash.
A struttura di u ventu di u mutore pò impedisce chì liquidi o solidi entrenu in l'internu di u mutore in ogni direzzione in un intervallu d'angolo verticale di 100 °.
ⓓ Chjusu.
A struttura di a carcassa di u mutore pò impedisce u scambiu liberu di l'aria in l'internu è fora di a carcassa, ma ùn hè micca bisognu di una sigillatura cumpleta.
ⓔ Impermeabile.
A struttura di a carcassa di u mutore pò impedisce chì l'acqua cù una certa pressione entre in l'internu di u mutore.
ⓕ Impermeabile.
Quandu u mutore hè immersa in l'acqua, a struttura di a carcassa di u mutore pò impedisce chì l'acqua entre in l'internu di u mutore.
ⓖ Stile di immersione.
U mutore elettricu pò operà in acqua per un bellu pezzu sottu pressione di l'acqua nominale.
ⓗ A prova di esplosione.
A struttura di a carcassa di u mutore hè abbastanza per impedisce l'esplosione di gasu in u mutore da esse trasmessa à l'esternu di u mutore, causendu l'esplosione di gas combustible fora di u mutore. Cuntu ufficiale "Litteratura ingegneria meccanica", stazione di benzina di l'ingegnere!
⑧ Classificatu da i metudi di ventilazione è di raffreddamentu
a. Auto cooling.
I mutori elettrici si basanu solu nantu à a radiazione di a superficia è u flussu d'aria naturali per u rinfrescante.
b. Ventilatore auto raffreddatu.
U mutore elettricu hè guidatu da un fan chì furnisce l'aria di rinfrescante per rinfriscà a superficia o l'internu di u mutore.
c. U fan rinfriscà.
U fan chì furnisce l'aria di rinfrescante ùn hè micca guidatu da u mutore elettricu stessu, ma hè guidatu indipindente.
d. Tipu di ventilazione di pipeline.
L'aria di rinfrescante ùn hè micca direttamente introduttu o scaricatu da l'esternu di u mutore o da l'internu di u mutore, ma hè introduttu o scaricatu da u mutore attraversu pipelines. I ventilatori per a ventilazione di a pipeline ponu esse autoventilati o altri ventilatori.
e. Raffreddamentu liquidu.
I mutori elettrici sò rinfriscati cù liquidu.
f. Raffreddamentu di gas à circuit chjusu.
A circulazione media per rinfriscà u mutore hè in un circuitu chjusu chì include u mutore è u cooler. U mediu di rinfrescante assorbe u calore quandu passa per u mutore è libera calore quandu passa per u cooler.
g. Raffreddamentu di superficia è rinfrescante internu.
U mediu di rinfrescante chì ùn passa per l'internu di u cunduttore di u mutore hè chjamatu cooling di a superficia, mentre chì u mediu di rinfrescante chì passa per l'internu di u cunduttore di u mutore hè chjamatu cooling internu.
⑨ Classificazione per forma di struttura di installazione
A forma di stallazione di i mutori elettrici hè generalmente rapprisintata da codici.
U codice hè rapprisintatu da l'abbreviazione IM per a stallazione internaziunale,
A prima lettera in IM rapprisenta u codice di u tipu d'installazione, B rapprisenta a stallazione horizontale, è V rapprisenta l'installazione verticale;
U sicondu cifru rapprisenta u codice di funziunalità, rapprisintatu da numeri arabi.
⑩ Classificazione per livellu d'insulazione
A-level, E-level, B-level, F-level, H-level, C-level. A classificazione di u livellu d'insulazione di i mutori hè mostrata in a tabella sottu.
⑪ Classificatu secondu l'ore di travagliu nominali
Sistema di travagliu cuntinuu, intermittenti è di corta durazione.
Sistema di Duty Continuu (SI). U mutore assicura un funziunamentu à longu andà sottu u valore nominale specificatu nantu à a targhetta.
Ore di travagliu pocu tempu (S2). U mutore pò funziunà solu per un periudu limitatu di tempu sottu u valore nominale specificatu nantu à a targhetta. Ci sò quattru tipi di standard di durata per l'operazione di cortu termine: 10min, 30min, 60min, è 90min.
Sistema di travagliu intermittenti (S3). U mutore pò esse usatu solu in modu intermittenti è periodicamente sottu u valore nominale specificatu nantu à a targhetta, spressione in percentuale di 10 minuti per ciclu. Per esempiu, FC = 25%; Frà elli, S4 à S10 appartenenu à parechji sistemi di travagliu intermittenti in diverse cundizioni.
9.2.3 Guasti cumuni di i mutori elettrici
I mutori elettrici spessu scontranu diversi difetti durante u funziunamentu à longu andà.
Se a trasmissione di torque trà u connettore è u riduttore hè grande, u pirtusu di cunnessione nantu à a superficia di a flange mostra un usu severu, chì aumenta u gap fit di a cunnessione è porta à una trasmissione inestabile di torque; L'usura di a pusizione di cuscinettu causata da danni à u cuscinettu di l'arbre di u mutore; Wear trà i capi d'arbulu è keyways, etc Dopu à l 'occurrence di tali prublemi, i metudi tradiziunali fucalizza principarmenti nant'à a riparazione di saldatura o machining dopu à spazzola plating, ma tramindui hannu certi inconvenienti.
U stress termale generatu da a saldatura di riparazione à alta temperatura ùn pò micca esse eliminata cumplettamente, chì hè propensu à a curvatura o a frattura; Tuttavia, a spazzola hè limitata da u gruixu di u revestimentu è hè propensu à sbucciate, è i dui metudi utilizanu metallu per riparà u metale, chì ùn pò micca cambià a relazione "duru à duru". Sutta l'azzione cumminata di e diverse forze, ancu pruvucarà re wear.
I paesi occidintali cuntempuranei spessu usanu materiali compositi polimeri cum'è metudi di riparazione per affruntà questi prublemi. L'applicazione di materiali polimeri per a riparazione ùn hà micca affettatu u stress termale di saldatura, è u spessore di riparazione ùn hè micca limitatu. À u listessu tempu, i materiali metallici in u pruduttu ùn anu micca a flessibilità per assorbe l'impattu è a vibrazione di l'equipaggiu, evitendu a pussibilità di reusura, è allargà a vita di serviziu di cumpunenti di l'equipaggiu, salvendu assai tempi di inattività per l'imprese è creendu un grande valore ecunomicu.
(1) Fenomenu di difettu: U mutore ùn pò micca inizià dopu esse cunnessu
I mutivi è i metudi di manipulazione sò i seguenti.
① Erreur de câblage de l'enroulement du stator - vérifier le câblage et corriger l'erreur.
② Circuitu apertu in l'avvolgimentu di u stator, messa in terra di cortu circuitu, circuitu apertu in l'avvolgimentu di u mutore di u rotore ferita - identificà u puntu di difettu è eliminà.
③ Carica eccessiva o mecanismu di trasmissione bloccatu - verificate u mecanismu di trasmissione è a carica.
④ Circuitu apertu in u circuitu di u rotore di un mutore di rotore ferita (poveru cuntattu trà a spazzola è l'anellu slip, u circuitu apertu in u reostat, u poviru cuntattu in u piombo, etc.) - identificà u puntu di circuitu apertu è riparà.
⑤ A tensione di alimentazione hè troppu bassu - verificate a causa è eliminà.
⑥ Perdita di fase di l'alimentazione - verificate u circuitu è restaurà a trifase.
(2) Fenominu di difettu: Aumentu di a temperatura di u mutore troppu altu o fumu
I mutivi è i metudi di manipulazione sò i seguenti.
① Overloaded o cuminciatu troppu spessu - riduce a carica è riduce u numeru di partenze.
② Perdita di fase durante l'operazione - verificate u circuitu è restaurà a trifase.
③ Erreur de câblage de l'enroulement du stator - vérifier le câblage et corriger.
④ L'avvolgimentu di u stator hè misu in terra, è ci hè un cortu circuitu trà i turni o fasi - identificà u locu di messa a terra o di cortu circuitu è riparà.
⑤ L'avvolgimentu di u rotore di a gabbia hè rottu - rimpiazzà u rotore.
⑥ Funzionamentu di fase mancante di l'avvolgimentu di u rotore di ferita - identificà u puntu di difettu è riparà.
⑦ Attritu trà u stator è u rotore - Verificate i cuscinetti è u rotore per a deformazione, riparà o rimpiazzà.
⑧ Pover ventilation - verificate se a ventilazione ùn hè micca ostruita.
⑨ Tensione troppu alta o troppu bassu - Verificate a causa è eliminà.
(3) Fenomenu di difettu: Vibrazione eccessiva di u mutore
I mutivi è i metudi di manipulazione sò i seguenti.
① Rotor sbilanciatu - equilibriu di livellu.
② Poulie déséquilibrée ou extension d'arbre courbée - vérifier et corriger.
③ U mutore ùn hè micca allinatu cù l'assi di carica - verificate è aghjustate l'assi di l'unità.
④ Installazione impropria di u mutore - verificate l'installazione è i viti di fundazione.
⑤ Sovraccarico improvviso - riduce a carica.
(4) Fenominu di difettu: Sonu anormale durante u funziunamentu
I mutivi è i metudi di manipulazione sò i seguenti.
① Attritu trà u stator è u rotore - Verificate i cuscinetti è u rotore per a deformazione, riparà o rimpiazzà.
② Cuscinetti danneggiati o mal lubrificati - rimpiazzate è pulite i cuscinetti.
③ Operazione di perdita di fase di u mutore - verificate u puntu di circuitu apertu è riparà.
④ Collisazione di a lama cù a carcassa - verificate è eliminà i difetti.
(5) Fenominu di difettu: A vitezza di u mutore hè troppu bassu quandu hè sottu carica
I mutivi è i metudi di manipulazione sò i seguenti.
① A tensione di alimentazione hè troppu bassa - verificate a tensione di alimentazione.
② Carica eccessiva - verificate a carica.
③ L'avvolgimentu di u rotore di a gabbia hè rottu - rimpiazzà u rotore.
④ Cuntattu poviru o sconnessu di una fase di u gruppu di fili di u rotore di bobina - verificate a pressione di a spazzola, u cuntattu trà a spazzola è l'anellu slip, è l'avvolgimentu di u rotore.
(6) Fenominu di difettu: A carcassa di u mutore hè vivu
I mutivi è i metudi di manipulazione sò i seguenti.
① Messa a terra scarsa o resistenza di messa a terra alta - Cunnette u filu di terra in cunfurmità cù i regulamenti per eliminà i difetti di messa a terra poveri.
② I avvolgimenti sò umidi - sottumessi à u trattamentu di siccazione.
③ Dannu à l'insulazione, collisione di piombo - Immergete a pittura per riparà l'insulazione, ricollegate i cavi. 9.2.4 Prucedure di funziunamentu di u mutore
① Prima di u disassemblamentu, aduprate l'aria compressa per scaccià a polvera nantu à a superficia di u mutore è pulisce.
② Selezziunate u locu di travagliu per u disassemblamentu di u mutore è pulite l'ambiente in situ.
③ Familiarizatu cù e caratteristiche strutturali è i requisiti tecnichi di mantenimentu di i mutori elettrici.
④ Preparate l'attrezzi necessarii (cumprese l'arnesi speciale) è l'equipaggiu per u disassemblamentu.
⑤ Per capisce ancu più i difetti in u funziunamentu di u mutore, una prova d'ispezione pò esse realizata prima di smontà se e cundizioni permettenu. Per questu scopu, u mutore hè pruvatu cù una carica, è a temperatura, u sonu, a vibrazione è altre cundizioni di ogni parte di u mutore sò verificati in detail. A tensione, currente, vitezza, etc. sò ancu pruvati. Allora, a carica hè disconnected è una prova d'ispezione senza carica separata hè fatta per misurà u currente senza carica è a perdita senza carica, è i registri sò fatti. Cuntu ufficiale "Litteratura ingegneria meccanica", stazione di benzina di l'ingegnere!
⑥ Tagliate l'alimentazione elettrica, sguassate u cablaggio esternu di u mutore, è mantene i registri.
⑦ Selezziunate un megohmmeter di tensione adattatu per pruvà a resistenza d'insulazione di u mutore. Per paragunà i valori di resistenza d'insulazione misurati durante l'ultimu mantenimentu per determinà a tendenza di u cambiamentu di l'insulazione è u statu di l'insulazione di u mutore, i valori di resistenza d'insulazione misurati à diverse temperature devenu esse cunvertiti à a stessa temperatura, di solitu cunvertita à 75 ℃.
⑧ Pruvate a ratio d'absorption K. Quandu u ratio d'absorption K> 1.33, indica chì l'insulazione di u mutore ùn hè micca stata affettata da l'umidità o u gradu di umidità ùn hè micca severu. Per paragunà cù e dati previ, hè ancu necessariu di cunvertisce u rapportu di assorbimentu misuratu à ogni temperatura à a stessa temperatura.
9.2.5 Mantenimentu è riparazione di muturi elettrici
Quandu u mutore hè in funziunamentu o malfunzionamentu, ci sò quattru metudi per prevene è eliminà i difetti in una manera puntuale, vale à dì, fighjendu, ascoltendu, odore è toccu, per assicurà u funziunamentu sicuru di u mutore.
(1) Fighjate
Fighjate s'ellu ci sò anormalità durante u funziunamentu di u mutore, chì si manifestanu principarmenti in e situazioni seguenti.
① Quandu u bobinamentu di u stator hè in cortu circuitu, u fumu pò esse vistu da u mutore.
② Quandu u mutore hè severamente sovraccaricatu o sguassate di fasa, a velocità rallenta è ci sarà un forte "buzzing" sonu.
③ Quandu u mutore funziona nurmale, ma di colpu si ferma, scintille ponu appare à a cunnessione libera; U fenomenu di un fusible chì hè sbulicatu o un cumpunente chì hè stuck.
④ Se u mutore vibra viulente, pò esse duvuta à l'imbulighjamentu di u dispusitivu di trasmissione, a mala fissazione di u mutore, i bulloni di fundazione allentati, etc.
⑤ S'ellu ci hè una decolorazione, segni di ardenti è macchie di fumu à i cuntatti interni è e cunnessione di u mutore, indica chì ci pò esse un surriscaldamentu lucale, un cattivu cuntattu à i cunnessi di i cunduttori, o avvolgimenti brusgiati.
(2) Ascolta
U mutore deve emette un sonu uniforme è ligeru "buzzing" durante u funziunamentu normale, senza alcunu rumore o sonu speciale. Sì troppu rumore hè emessu, cumpresu u rumore elettromagneticu, u rumore di cuscinetti, u rumore di ventilazione, u rumore di attritu meccanicu, etc., pò esse un precursore o un fenomenu di malfunzionamentu.
① Per u rumore elettromagneticu, se u mutore emette un sonu forte è pesante, pò esse parechje motivi.
a. U spaziu di l'aria trà u stator è u rotore hè irregolare, è u sonu fluttua da altu à bassu cù u stessu intervallu di tempu trà i soni altu è bassu. Questu hè causatu da l'usura di i cuscinetti, chì face chì u stator è u rotore ùn sò micca cuncentrichi.
b. A corrente trifase hè sbilanciata. Questu hè dovutu à una messa in terra incorrecta, un cortu circuitu, o un poviru cuntattu di l'avvolgimentu trifase. Se u sonu hè assai sordu, indica chì u mutore hè severamente sovraccaricatu o sguassatu di fasa.
c. Nucleu di ferru scioltu. A vibrazione di u mutore durante l'operazione provoca l'allentamentu di i bulloni di fissazione di u core di ferru, facendu chì a foglia d'acciaio di silicone di u core di ferru si allunta è emette rumore.
② Per u rumore di cuscinetti, deve esse monitoratu spessu durante u funziunamentu di u mutore. U metudu di surviglianza hè di appughjà una estremità di u cacciavite contr'à l'area di muntatura di u cuscinettu, è l'altru estremità hè vicinu à l'arechja per sente u sonu di u cuscinettu chì corre. Se u cuscinettu opera in modu normale, u so sonu serà un sonu cuntinuu è chjucu "rustu", senza alcuna fluttuazioni in l'altezza o u sonu di attritu di metalli. Sì i seguenti soni si trovanu, hè cunsideratu anormali.
a. Ci hè un sonu "squeaking" quandu u cuscinettu hè in esecuzione, chì hè un sonu di attritu di metalli, generalmente causatu da una mancanza d'oliu in u cuscinettu. U cuscinettu deve esse disassemblatu è aghjuntu cù una quantità approprita di grassu lubricante.
b. Se ci hè un sonu "creaking", hè u sonu fattu quandu a bola gira, generalmente causata da l'asciugatura di grassu lubricante o mancanza d'oliu. Una quantità approprita di grassu pò esse aghjuntu.
c. Se ci hè un sonu "cliccatu" o "creaking", hè u sonu generatu da u muvimentu irregulare di a bola in u cuscinettu, chì hè causatu da u dannu di a bola in u cuscinettu o l'usu longu di u mutore. , è l'asciugatura di u grassu lubricante.
③ Se u mecanismu di trasmissione è u mecanismu guidatu emettenu sonu cuntinuu piuttostu cà fluttuanti, ponu esse trattati in i seguenti modi.
a. I soni di "popping" periodichi sò causati da articulazioni di cintura irregolari.
b. U sonu di "battimentu" periodicu hè causatu da l'accoppiamentu o puleggia solta trà l'arbureti, è ancu da e chjavi o chjavi usurati.
c. U sonu di collisione irregolare hè causatu da e pale di ventu chì scontranu cù a tappa di u fan.
(3) Odore
Per l'odore di l'odore di u mutore, i difetti ponu ancu esse identificati è prevenuti. Se si trova un odore di pittura speciale, indica chì a temperatura interna di u mutore hè troppu alta; Se si trova un forte odore brusgiatu o brusgiatu, pò esse dovutu à a rottura di a capa d'insulazione o a brusgia di u bobinamentu.
(4) Toccu
Toccu a temperatura di certi parti di u mutore pò ancu determinà a causa di u malfunzionamentu. Per assicurà a sicurità, u spinu di a manu deve esse usatu per tuccà e parti circundante di a carcassa di u mutore è i cuscinetti quandu si tocca. Se si trovanu anormalità di a temperatura, ci ponu esse parechje motivi.
① Ventilazione scarsa. Cum'è u distaccu di fan, i dutti di ventilazione bluccati, etc.
② Overload. Causannu un currente eccessivu è un surriscaldamentu di u bobinamentu di u stator.
③ Cortocircuitu trà l'avvolgimentu di u stator o sbilanciamentu di corrente trifase.
④ Partenza o frenata frequente.
⑤ Se a temperatura intornu à u cuscinettu hè troppu alta, pò esse causata da danni di cuscinetti o mancanza d'oliu.
Tempu di Postu: Oct-06-2023